mandag 23. mai 2011

Eirik (9 år) sin leseglede - Rampete Robin av Francesca Simon

Eirik liker bøkene om Rampete Robin. Han forteller her hva han liker, og hvorfor.

Eirik: Jeg liker at de frekke rampestrekene til Rampete Robin gir meg latterkrampe! Det er morsomt med alle angrepene på Perfekte Peter. Og så er det gøy når han jukser i spill og ser på Mutanten Max på TV.
Solveig: Synes du ikke han blir for rampete?
Eirik: Nei, det er bare morsomt!
Solveig: Går det an å være så rampete i virkeligheten?
Eirik: Det går kanskje an, men det er nesten ingen som klarer å være så frekk som Rampete Robin. 
Solveig: Hvilken bok har du likt best?
Eirik: Rampete Robin møter dronningen. Det var morsomt når han prøvde å lure Peter til å stikke blomsten i hodet på dronningen. Rampete Robin lurte Peter til å lære "folkeskikk" men det var bare tull! Da fikk Peter kjeft av læreren. Læreren heter frøken Bjerche-Riis! 
Solveig: Vet du hva bjerkeris er? 
Eirik: Neeei...
Solveig: Det er kvister fra bjørketrærene, som de gav rampete barn ris med i gamle dager. Skummelt navn for en lærer!  
Eirik: Nå vil jeg si noe om boken jeg leser nå - Rampete Robin og fotballfatomet. Klassens beste fotballspiller får billett til kampen mot Man-U. Det er bare ett problem. Gretne Grete er klassens beste, nest beste er Gretne Grete, og på tredje plass er det Gretne Grete. Rampete Robin jukser for å vinne billetten! Denne boken er veldig morsom og gøy. Bare prøv å lese den!

1 kommentar:

  1. Jeg er georg og går i klassen til Eirik. Jeg liker også å lese rampete Robin

    SvarSlett