søndag 5. august 2012

Platt fantasy - "Guds venstre hånd"

Man røsker av og til med seg en bok på Narvesen, på en flyplass, når man henger rundt og har litt for god tid... Av og til et blinkskudd, av og til en tabbe...

Jeg får denne spenningen i meg når jeg leser noe nytt og ukjent... Er dette gull? Nei, denne gangen var det gråstein.. Fortellingen om et slags kloster full av meningsløs og hensynsløs tortur, unge menn somblir sultet og slått og trent opp til ett eller annet, unge kvinner som blir fetet opp og så skåret opp, alt passerer uten at jeg blir engasjert... Føler at forfatteren har tenkt: "jeg legger på litt til... Folk liker jo slikt". Gjesp!!! Etter en halv bok tenkte jeg: "herregud, dette er jo bare noe møl.... Og jeg som har Dickens på Kindelen min..."
Det var det!
Anbefales? Nei! Det finnes god fantasy, engasjerende fantasy! Dette var bare tull!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar