tirsdag 19. juli 2011

Kjøpt lesebrett fra Amazon. Første elektroniske bokkjøp: Post Office


Jeg har ganske mange bøker igjen i en stor, fysisk bunke som ligger på pianoet. Likevel gleder jeg meg vilt over min nye, lille, smarte Kindle fra Amazon. Og et stilig skinnetui rundt. Det er jo nesten skandaløst lett å skaffe en bok nå. Trykk på en knapp og Kindle kobler seg til trådløst nettverk som jeg har i huset. Hent en bok fra Amazon, trykk kjøp og en-to-tre - boken er klar til å leses. Dette er et lesebrett som ikke har noen nettbaserte tilleggsfunksjoner, ikke surfing eller mail eller noe. Her skal det leses. Leses. Leses. Brettet virker i sollys. 30 dagers batteri. Stusser jeg på et engelsk ord - trykk på en knapp og få frem ordboken. Man kan reise vekk lenge og ha med seg mange bøker, alt i en liten dameveske! Dette er veldig kult! Jeg føler meg så moderne!

3 kommentarer:

  1. Gratulera med Kindle!!! Eg har hatt mitt i ein månad og eg føler meg allerede smartere enn for ein månad sidan. Leser veldig mykje på engelsk for tida, og mange klassikere; gratis klassikere på amazon;-)

    Lykke til med lesinga!

    SvarSlett
  2. Takk for det! Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg altså ikke har begynt å bruke det skikkelig ennå. Har kikket på bloggen din! Skal si du leser mye. (Men dypt uenig i din vurdering av Stolthet og fordom).
    Der fant jeg også en lenke til en en interessant side om ebøker: http://ebokhyllami.blogspot.com/
    Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. Hvordan har dere kjøpt Kindle i Norge? Jeg har prøvd på Amazon.com, men jeg går ikke gjennom kjøpet. De godtar ikke min norske adresse. Tusen takk på forhånd!

    SvarSlett