lørdag 15. september 2012

Poesikveld i Ulvik - spennende men også søvndyssende


Erlend Nødtvedt leser

Høytopplesning av poesi - ikke bare lett å få med seg. Ordene flyter og det er ikke alt jeg rakk å få med meg.
Størst inntrykk gjorde danske Julie Sten-Knudsen, som gjorde et sterkt inntrykk, med sitt nakne uttrykk, sterke tekster, hun var husløs. Kroppen var så mimikkløs, men hun virket sikker i sitt lukkede kroppsuttrykk og åpne tekster. Veldig interessant!

"Hmm, veldig interessant"

Erlend O. Nødtvedt hadde en herlig opplesning som fra legkvinne var en skjevt blikk fra byen, til alle rare dialektuttrykk og ord man hører, men ikke forstår. Sånne ord som mirakuløst går i Wordfeud, men hva pokker betyr det?
Cecilie Løveid var den som jeg mest hadde gledet meg til, og det var vel bra, men plutselig kvapp jeg og merket: her hadde jeg duppet av...
Det var flere og, men disse tre var de mest interessante for meg!
Cecilie Løveid leser

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som en flott poesi kveld! Litt dupping innimellom hører med!!

    Fikk veldig lyst å gå på en høytopplesing selc, det er så lenge siden. Men som du sier, det er så stor forskjell på de som leser, og hvordan de leser!

    SvarSlett