mandag 30. juli 2012

Dickens-biografi av Claire Tomalin

Den største fordelen med Kindle er at man kan handle på impuls. Da jeg leste i Dagbladets spalte Bokettersynet at Kristin Clement leste Charles Dickens: a life av Claire Tomalin tenkte jeg: Den vil jeg lese! Og boff - der hadde jeg den! Lastet ned et utvalg av Dickens romaner og, sånn for sikkerhets skyld. Hvem vet, plutselig får man masse lesetid i ferien!
Denne biografien fikk god kritikk og så langt har jeg likt den godt. Med utgangspunkt i at jeg ikke har visst noe om forfatteren, knapt reflektert over at det var en levende mann, er det spennende å bli tatt med inn i den verden som man også kjenner igjen fra romanene hans.

1 kommentar:

  1. Akkurat det kjenner jeg så godt igjen, de impulsive Kindle kjøpene!! Høres ut som om dette var et kjempegodt valg. Det er sikkert spennende å lese om Dickens, og som du sier blir man tatt inn i samtiden hans. Jeg også fikk veldig lyst å lese denne biografien, setter den på leselisten min med en gang :-)

    SvarSlett