søndag 28. oktober 2012

Leser for tiden: Det går i Dickens... Gleichmann, Petterson

Når jeg ser på bloggen min, ser det ut som om jeg leser lite for tiden. Kanskje riktig.

MEN: sakte, sakte drar jeg meg gjennom "The Pickwick papers" av Charles Dickens, og leser samtidig Clarire Tomalins biografi om forfatteren. Dette begynte jeg med i sommer, så jeg kan ikke akkurat si at det går fort. Et forstyrrende element har vært at min datter har lastet ned "The Hunger Games" på min Kindle, så jeg har ikke alltid tilgang til bøkene. Det må nok bli en Kindle til, har jeg tenkt.

I tillegg har jeg begynt på Gabi Gleichmann "Udødelighetens elexir", men ble litt psyket ned av Frode Helmich Pedersen sin lunkne omtale i BT. Og boken er alt for tykk. Den siste til Per Petterson står på leselisten, må bare skaffe meg den først.

Sånn er det. Mange planer, men ingen storsluker-periode akkurat nå. I sommer tenkte jeg at jeg skulle lese gjennom mange Dickens-romaner i høst, men om jeg klarer "The Pickwick Papers" og en til, kan jeg jo uansett være fornøyd tror jeg.

Forresten, etter å ha hørt på Kate Bush "Wuthering Heights" i nesten hele 2012, har jeg fått veldig lyst å lese boken om igjen. Så den ligger også klar på Kindelen min. Til romjulen, kanskje?

http://www.youtube.com/watch?v=BW3gKKiTvjs

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar